Sider

søndag 16. januar 2011

Kurv til oppbevaring av leker

Jeg var så lei av alle lekene som bare lå slengt rundt i stuen at jeg heklet en kurv til å ha dem i.

Til kurven har jeg brukt tricot garn fra Panduro hobby og nål nr 10.



Lager du kurven basert på min oppskrift så link gjerne til bloggen min :)


 
Oppskrift

* betyr gjenta

Bunn:
  1. Magisk ring
  2. 6 fm om ringen
  3. øk i hver m, 12 m
  4. øk i hver 2 m, 18 m
  5. øk i hver 3 m, 24 m
  6. øk i hver 4 m, 30 m
  7. øk i hver 5 m, 36 m
  8. øk i hver 6 m, 42 m
  9. øk i hver 7 m, 48 m
  10. øk i hver 8 m, 54 m
  11. øk i hver 9 m, 60 m
  12. øk i hver 10 m, 66 m
  13. øk i hver 11 m, 72 m
Side:
  1. 1 runde fm, og hekle kun i bakre ledd, avslutt med km i første fm
  2. fm i begge ledd, avslutt med km
  3. 3 lm, st *3 runder
  4. fm *2
  5. 3 lm, st *3 runder
  6. fm, klipp og fest tråden

12 kommentarer:

  1. Så stilig!!Utrlolig fin! Hekler du sanne på oppdrag?? hint, hint?? :0)

    SvarSlett
  2. så flott :-) Har ikke heklet så mye selv, men skulle gjerne prøvd meg på denne kurven! Hvis ikke jeg få det til kommer det nok en bestilling fra meg også ;) Og slitan med ny, flott blogg, gleder meg til å følge med!

    SvarSlett
  3. Digger denne! Må prøve meg på denne selv! :))

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  4. så tøff :D
    den vil jeg prøve meg på en dag !

    SvarSlett
  5. denne likte jeg! Hvor mye sånn tricot garn brukte du?

    SvarSlett
  6. Jeg brukte ca 5 bunter med garn. Så kjekt at du vil prøve deg på den :)

    SvarSlett
  7. Kjempefin korg. Vet du om det er et annet garn vi kan bruke. Søkte på Panduro på nett, og det så ganske utsolgt ut....

    mvh Tone

    SvarSlett
  8. Du kan bruke Trapilho garn. Jeg har tidligere kjøpt det på Karmin i Kristiansand, men hvis du googler det så finner du andre forhandlere :)

    SvarSlett